Birthday weekend at Barcelonaaaaa! - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Natasja - WaarBenJij.nu Birthday weekend at Barcelonaaaaa! - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Natasja - WaarBenJij.nu

Birthday weekend at Barcelonaaaaa!

Blijf op de hoogte en volg Natasja

13 Mei 2015 | Spanje, Arrasate

Daaaaarr ben ik weer maar nu ben ik 20 jaartjes oud!!
Happy birthday to meee.. happy birthday to mee.. lalalalaaa

Donderdagochtend was het zo ver! Op naar het vliegveld en naar Barcelona! Wij hebben die ochtend nog besloten om eerder weg te gaan en een tussenstop te maken in Laredo. Hier hebben wij even bij het strand gezeten en lekker geluncht. Vervolgend zijn wij naar het vliegveld gegaan na een route zo land als de avondvierdaagse op weg naar de auto.

Op het ooh zo leuke en grote vliegveld konden wij gelijk inchecken en in de rij gaan staan voor het boarden. Tijdens het wachten kwam er een lieve mevrouw langs van de vliegmaatschappij om de tickets te checken en ja hoor Guusje en ik waren verkeerd! Wij werden vriendelijk doorverwezen naar de andere rij waar op stond: Priority! hahah verkeerd geboekt, ongelukje! Dus werden wij van Niels en Maja gescheiden. Deze rij hield in dat wij tussen de zakenlui stonden en als eerste het vliegveld in mochten; YES!

Eenmaal aangekomen in Barca zijn wij opzoek gegaan naar het Hostel. Het heette Barcelona4fun hostel. Na de tomtom op onze telefoon te hebben gevolgd kwamen wij in een heel mooi oud gebouw waarin (blijkbaar) 5 hostels zaten. Toen wij eenmaal ons hostel hadden gevonden ging ik inchecken. Met mijn reserveringsbevestiging bij de hand gaf ik vrolijk mijn naam en gegevens door. "Uhm Mevrouw ik heb geen boeking van u ontvangen" zei onze vriendelijke vriend. Ik snapte er natuurlijk niets van en liet de reservering zien. "Nou mevrouw hij staat er echt niet in blablabla" Ook had ik al betaald (wel 6 euro maar toch) dit stond ook duidelijk in de reservering maar ik moest een bewijs tonen al met al dus een heel gedoe. Na een lange discussie mochten wij in een kamer verblijven voor twee nachten (wij hadden er drie geboekt), maar we moesten dan wel de volgende dag met de baas praten. De volgende ochtend werden wij meteen op het matje geroepen. De baas legde uit dat de site waar ik had geboekt niet van hun is. Ofwel ik ben opgelicht! Deze meneer kwam ons wel tegemoet en heeft ons verder geholpen voor de derde nacht. Ook heb ik mijn 6 euro terug gekregen en moest ik de site doorgeven zodat zij deze kunnen aangeven.

Opgelucht zijn wij de stad in gegaan om fietsen te huren en hebben we de tour de Spanje gefietst. Als eerste zijn wij naar Parc Guëll gefietst en de Sagrada Familia daar hebben we lekker rondgelopen in het zonnetje en op een terrasje geluncht, heerlijk!! Vervolgens wilden wij naar het centrum terug fietsen maar zijn wij verkeerd gegaan en zijn wij beland bij het stadion Camp Nou. Vervolgens zijn wij terug gefietst naar het appartement om ons om te kleden en lekker te gaan eten.

De volgende dag zijn wij lekker gaan winkelen en hebben we heerlijk op het strand gelegen, en ja we hebben gezwommen in de zee! Het was wel erg koud maar we zijn er in geweest! In de avond zijn wij lekker uiteten geweest, lekker tappas gegeten. En daarna was het zo ver! Een avond stappen om mijn verjaardag in de luiden :) We hebben meegedaan aan een barcrowl in het centrum. Bij binnenkomst in de eerste bar kregen wij twee drankjes, een shirt en een bandje. Vervolgens hebben we wat gedronken en zijn we naar nog twee barretjes geweest om vervolgens naar de club te gaan. Het was een erg gezellige avond met veel nationaliteiten. Jongeren uit: Oostenrijk, Texas, Miami en nog veeeeel meer. We waren dus erg moe de volgende ochtend toen de wekker ging om 07;30 omdat we weer terug moesten vliegen. De vlucht verliep snel en we waren zo weer thuis. Eenmaal thuis had ik allemaal kaartjes gekregen, bedankt allemaal!! Ook was er een feestje georganiseerd, super lief! Het feestje was ook erg gezellig, zelf zo gezellig dat het eindigde met de politie. Wij hebben de afspraak met onze buurman dat wij tot 23:00 uur muziek mogen luisteren met bezoek etc. En ja hoor, om 23:10 stonden de agenten op de stoep, terwijl het bezoek al weg was. Ik werd er best zenuwachtig van maar gelukkig stond Guus naast me die kalm bleef en haar gegevens heeft gegeven (nu staat haar gezicht op de gezocht posters i.p.v. die van mij, gelukkig).

Gisteren ben ik lekker met de ouders van Guus en Guus zelf natuurlijk naar San Sebatian geweest, dat was ook erg gezellig!!! Vrijdag mag ik ook gezellig met hen mee naar Madrid, dus het volgende uitstapje staat alweer voor de deur!

Ik geniet dus vol op!!
Nou dat was het weer, dikke kus en veel liefs! x

TIPS: Boek dus niet bij http://www.hostalbarcelona4fun.com/, deze site is nep!

VIDEO: ik heb ene leuke video gemaakt van onze trip naar barca, via de volgende link kun je die bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=oiL9-Yy_s9g

QUOTES:
Hier nog wat leuke quotes vanuit barca:
- Hello, i want 4 tickets for the sangria (sagrada familia)
- Don't keep bananas in the fridge, they have to rape.
- We have to swim guys, this is the Middellandse sea!

(zijn niet allemaal van ons hoor, ook van andere "toeristen").

  • 14 Mei 2015 - 11:34

    Niek Verwoerd:

    Video echt heel leuk!!!! Je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 2970

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 20 Juni 2015

Spaanse studie

Landen bezocht: