Valencia - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Natasja - WaarBenJij.nu Valencia - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Natasja - WaarBenJij.nu

Valencia

Blijf op de hoogte en volg Natasja

10 April 2015 | Spanje, Arrasate

We are back in town!

Wat hebben we weer veel meegemaakt in Valencia. Van dierentuinen tot scooter tot dieren in huis en nog veeeeel meer.

Vrijdag ochtend om 10.55 hadden wij de bus naar Bilbao, van daaruit zijn wij vetrokken naar Santander (vliegveld). Hier mochten wij onszelf nog twee uur vermaken op t vliegveld. Nou noemt het eigenlijk maar een kamer met stoeltjes. De vertrekhal van het vliegtuig is zo groot als een klaslokaal met twee winkeltjes waarvan er één dicht was en wie hadden er dorst, jep wij. Wij moesten onze doppers leeggooien bij de oh zo vriendelijke douane waardoor wij zonder drinken zaten. En nee het water uit de kraan in niet te drinken, alsof je zwemwater inslikt bah.

Eenmaal rond 8 uur in de avond zijn wij aangekomen in het appartement. Wij werden ontvangen door een mevrouw in haar badjas. Nee niet spannend. ik zal letterlijk vertellen hoe het ging.
Mevrouw in kwestie: Nou hier is de sleutel van de kamer, dit is de sleutel van de voordeur, dit is de sleutel van de beneden deur, hier is de badkamer daar de woonkamer nou dat is het vragen? (recordtijd verbroken!) Wij zijn vanwege de warme ontvangst dan ook wat gaan eten in een leuk tentje.

De volgende ochtend kregen wij de schrik van ons leven. Waren wij nu al in de dierentuin beland? Die hadden wij pas gepland voor zondag. Maar wij hoorde toch echt olifanten en een leeuw die zijn manen aan het föhnen was om half 8 in de ochtend, wat een feest.
Wij hebben ons toen ook maar aangekleed en zijn de stad in gegaan. Binnen een paar uur hadden wij alles in de stad gezien, wat een mooie stad! Vervolgens zijn wij gaan lopen richting het strand. Daar kwamen wij de ouders van Shannen tegen, wat is de wereld toch klein. Ook hebben wij Valencia vanaf boven bekeken in het reuzenrad.

Zondag was het super mooi weer en eerste paasdag dus dat betekende drukte in de dierentuin. In onze jurkjes zijn wij op weg gegaan naar de dierentuin en hebben wij daar lekker rondgelopen. Vervolgens zijn wij naar de boulevard gegaan en hebben wij daar in onze bikini op het strand gelegen, JA IN ONZE BIKiNI!!! Wel was ik een beetje verbrand maar eigen schuld dikke bult moet ik maar niet in slaap vallen op t strand. Als afsluiter hebben we lekker wat gedronken op de boulevard en hebben we een spelletje gedaan: herken de nederlanders. Wij zijn daar best goed in al zeg ik het zelf.

Maandag was het zo ver scheuren door de straten van Valencia. Om 10 uur moesten wij de scooter ophalen (wij waren natuurlijk de weg kwijt dankzij mij ) dus dat werd half 11. Met onze prachtige helmen zijn wij de weg op gegaan. Ik moest wel even wennen aan het verkeer in Valencia, de regels zijn er heel anders zoals:
als je links wilt sorteer je rechts voor
als je rechts wilt sorteer je links voor
als je niet weet waar je heen moet ga je in het midden staan.
Met mijn goede gedrag sorteerde ik steeds netjes voor maar dat werd beloond met een stel idioten die mij steeds afsneden. Jaaajaa ik had af en toe een regenboog in mn broek moet ik zeggen maar we hebben het overleefd. Toch moet ik nog een blunder toegeven.
Met onze positieve instelling besloten wij om te touren zonder tomtom, waar we waren beland weten we tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Op een gegeven moment moest ik naar rechts en ineens zag ik het kak, dit is een invoegstrook voor de snelweg haha zie je het al voor je met de 60 km scooter op de snelweg hahah. Nog net op tijd heb ik het stuur weten om te gooien en ben ik het zebrapad op gereden, saved our lifes! En die van de andere weggebruikers :) In de avond zijn wij lekker pizza gaan eten in het centrum. Ook hier waren 4 tafeltjes bezet waarvan 3 met nederlanders. Hoezeeee!

Dinsdag zijn wij naar het shoppingcenter Bonaire gegaan. Hier hebben wij even lekker rondgelopen in de zon en zijn vervolgens weer naar huis gegaan. Hier hebben wij weer de scooter gepakt en zijn we weer naar de boulevard gereden voor een drankje. Als afsluiter van ons tripje hebben wij lekker gegeten bij FredKroket, dat is niet zijn naam maar wij vonden hem wel toepasselijk. Deze lieve meneer heeft een Nederlands tentje opgezet met patatjes, kroketten, frikandellen noem maar op. Wat is een kroketje dan lekker na bijna 3 maanden.

Woensdag hebben wij afscheid genomen van onze huisbazin. Nouja afscheid was het niet het was meer hier is de sleutel, bedankt goede reis doei! De reis terug was net zo verschrikkelijk als heen, om half twee vertrokken en rond 11 uur thuis pff. Lang leven de Spaanse tijden van het Spaanse OV.

Nou dat was het wel weer zo denk ik. Heb ik verder nog iets te liegen... nee volgens mij niet.

DIkke kus en veel liefs vanuit Arrasate..

xoxoxoooxoxoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2979

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 20 Juni 2015

Spaanse studie

Landen bezocht: