We gaan nog niet haar huis, nog lange niet... - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Natasja - WaarBenJij.nu We gaan nog niet haar huis, nog lange niet... - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Natasja - WaarBenJij.nu

We gaan nog niet haar huis, nog lange niet...

Blijf op de hoogte en volg Natasja

18 Maart 2015 | Spanje, Arrasate

Kaixo!

Daar zijn we weer, sorry voor dit wat late blogje :)
Maar we hebben weer heel wat meegemaakt dus maak je borst(en) maar nat!

Birthday time again! Dit keer was Anna uit onze klas jarig. Het was een erg gezellige avond alleen sommige moesten het feest eerder verlaten vanwege hun enthousiasme ;) De volgende dag zijn wij met 23 graden naar San Sebastian gegaan. Lekker naar het strand geweest en door het stadje gelopen. Wat een gezelligheid zo op de boulevard als het mooi weer is (als t slecht weer is is de boel uitgestorven net als ons dorpje). Zondag zijn we naar de grotten in Onati geweest, dit was leuk voor 1 keer. Persoonlijk dacht ik dat grotten ondergronds zaten maar zulke grote bergen had ik hier nog niet beklommen.. pfff wat een toch. Uiteindelijk moesten wij weer naar beneden de grotten in en weer omhoog om de grotten uit te gaan. Ofwel ik had mijn work-out voor een week gehad.

Maandag begon de schoolweek weer. Zoals gewoonlijk weer weinig les en vroeg op.. Maar het was ook tijd voor salsa en Spaanse les. Donderdag was het tijd voor stage. De kinderen spreken nog niet zo goed engels dus communiceren is soms nog lastig. Wat wel leuk is is dat mijn mentor twee zonen heeft: een engelse leraar en een brandweerman. Ze heeft ze al veel over mij verteld en ze wilt graag dat ik ze een keer ontmoet.. daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk! Die avond was het weer tijd voor Pintxo-pote.Dit was tot nu toe de beste avond! Wat een gezelligheid met alle erasmus studenten en de lokale studenten. De volgende ochtend zijn wij sportief naar de sportschool gegaan om te fitnessen en te zwemmen! Jaajaa...30 baantjes in 25 minuutjes! het gaat steeds beter :)

Zaterdag zijn we naar Bilbao geweest, lekker door de stad gelopen en het Guggenheim bezocht. Rond een uurtje of 7 gingen wij opzoek naar een eet tentje. Eenmaal in een bar aangekomen werden wij doorgestuurd naar het luxe restaurant gedeelte. Hier hebben genoten van onze vleesmaaltijd. Toen wij deze bijna ophadden werden wij aangesproken door een vriendelijk (lichtelijk dronken) man. Deze meneer was zijn 69e verjaardag aan het vieren en vond dat wij ook iets lekkers verdiende. Nadat hij de obers bij zich had geroepen en iets in het spaans had gebrabbeld kregen wij een heerlijk dessert en heerlijke FLES champagne! De man in kwestie was al lang vertrokken toen wij de rekening kregen. Hij had super lief ons dessert en de fles champagne betaald. Toen wij eenmaal buiten kwamen stond er een chauffeur met een bordje in zijn hand waar op stond Niels from Belgium. Deze chauffeur heeft ons heerlijk voor de deur afgezet! Het was een heerlijke avond! (oke dat van die chauffeur is gelogen maar de rest is waar gebeurd! Augustin bedankt! Btw die fles Dom Pérignon was €145)

In de avond zijn we nog uit geweest, we zijn terecht gekomen in een Latin bar. Wij moeten nog wel even oefenen met de salsa als wij kijken naar de locals haha

Nou dit was het weer! Straks nog twee uurtjes les en dan heb ik lekker weekend (San Jose dagen). Dus we gaan zo even plannen maken voor het weekend!

Dikke kus en veel liefs uit het baskenland! xxxxxx